27 maj 2016

Jag har en skruv lös

Eller ja, nu tror jag den ligger i någon sorts avfallspåse på Hudiksvalls sjukhus. Imorgon infann jag mig där redan runt sjuktiden för att ta ut en skruv i benet. Den har suttit där som någon sorts fästanordning. Och uppenbarligen är det den som spökat och varit ansvarig för mycket av den ilande (någon sorts retning på en nerv eller så) smärta jag känt av i benet. Själva ingreppet gjordes under lokalbedövning så jag var vaken, återigen, under tiden. Det som gjorde ondast var själva lokalbedövningen. Nu spänner det lite i själva snittet där de sytt men resten känns bra. Jag haltar inte alls lika mycket som jag gjorde i morse så den där skruven kom ut i rättan tid. :)


Jag hade med mig grannen som fick ta hand om Yrla för de nästan 3 timmarna jag var på kirurgen. Hon skulle ändå dit och jobba sen. Sedan knatade vi runt lite i Hudik (är inte helt säker på att foten uppskattade det) innan tåget gick hem. Köpte ett paket roligare postitlappar som jag kan sätta upp med kom-ihåg-grejer medan jag skriver eller att-göra-listor och en Elsa-fläta till Aylinn. Yrla fick två klänningar av grannen som bara inte kunde låta bli att köpa dem. Det var helt okej för mig.

Nu är jag jättetrött och känner verkligen av att jag gick upp redan klockan fem i morse och inte sov speciellt bra i natt. Känner dock inte att jag kan gå och lägga mig för jag måste skriva på novellen som ska vara inskickad på söndag. Fick lite break through igår och vet nu vart den ska ta vägen så förhoppningsvis är det inte långt tills den är klar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!