9 nov. 2014

#mofibobuzz - Mobifo - Buzzadorkampanj


Jag passade på att läsa Fredrik Backmans Britt-Marie var här när jag testade Mofibo. Hade precis läst klart Min mormor hälsar och säger förlåt, så det kändes som ett enkelt val. Det var riktigt smidigt att läsa e-boken direkt i telefonen. Backmans bok är som vanligt underhållande samtidigt som det finns en underliggande allvarlighet. Britt-Marie lärde vi känna i Min mormor hälsar och säger förlåt, och i den här boken får vi följa hennes öden och äventyr i den lilla orten Borg när där hon hamnar efter att ha separerat med sin man sedan 40 år. Hon har knappt arbetat en dag i sitt 63 åriga liv. Hon kommer till Borg för att ta hand om den nedlagda ungdomsgården och finner sig snart ställa upp som tränare för fotbollslaget, trots att hon själv avskyr fotboll. 

Appen är lätt att använda och navigera runt bland tillgängliga böcker. Lätt att anpassa texten efter sina egna önskemål. Att ha den kostar 99 kr per månad och du får tillgång till massor av böcker direkt i telefonen. 




Läser man mycket eböcker så är det absolut prisvärt och användbart. Själv har jag inte så mycket användning för den här typen av appar, men det finns säkert många som gör det. Det som jag tycker är ett minus är att det bara går att läsa via appen och inte på datorn till exempel.

Jag är buzzador och får testa produkter mot att jag bloggar och delar med mig av vad jag tycker. Låter det intressant? Klicka här och gå med du med!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!